Pages

Friday, December 4, 2009

customer punye hal...

memang aku tak pernah la nak tegur dorg nih coz aku tak pernah kenal pon sape dorg...cume dak tempat kje aku la yang pernah bgtau aku ade sorg mamat kacuk hensem keje kat kedai langsir berdekatan tempat kje aku...tapi aku malas la nk layan...bkn ape, buang mase aku jek...

nak dijadikan cerite aku nih sedang menjaga kedai... yela da nme pon pekerje...b4 tu aku g kdai roti sbelahnye...tgh tgk2 roti ade lak mamat keje langsir kat dlm kedai tu...pastu aku pilih la roti yang sedap tu (memang sedap rsenye tau).....eceh promote nmpak...hahaha...smpai kat counter aku nak bayar tetibe jek mamat tu dpt byr dulu...kureng asam...aku tgk jek..da la beli roti same ngn aku...sekeh kang....

lat beberape minit, dia dtg masuk kt kedai aku....mula nk pggil mbe aku tp dia nmpak aku dia kate,"keje sini ea?"
aku pon ngn kurg asam nye menjawab,"xla, kje tmpt len..."sambil berseloroh r...
pastu mmbe dia lg sorg (yang dia ni baru hensem coz gelap sket and kurus tinggi) "pekerje baru ea?"
"x, da lme" aku jawab.
"eh, tak pernah jumpe pon"
"wat pe nak jumpe?"
"mesti kuat ngulo nih"
peh, celakak punye mulut...aku da dekat sebulan kje sini....
nak jek aku cter kt dorg, b4 kdai dorg tu bkk, aku da kje kt sini 6 bulan....
ngulo pon ye jgk aku nih...bese la pemegang rekod ngulo...hahaha
pastu yang si kacuk tu ckp, "bos, fired je dia nih"
cet, da la ko tak hensem nak ckp aku cmtu....

mmbe aku sedari td tgk jek ngn perasaan geram...bkn ape, mamat dua ekor tu tak pernah tegur dia lagi2 si hensem kacuk (kunon la, pdhal tak hensem pon...hidung kembang cm org jawe)...hahaha...aku pedulik ape yang penting si hensem hitam manis tu tegur aku....ngeh3...

aku ckp kt mbe aku bdk2 tu tanye aku ade kod lagu tak...aku ckp xde, yang ade kod gitar jek...pastu membe aku ckp, ala dorg sje jek...sbnrnye dorg da tau xde kod lagu...sje nak knl ngn ko...aku ckp xde mknenye (tp dlm hati suke)...hahaha

1 mari le komen:

daisyque said...

sis!! lu keje kat kedai uncle balik ke? cehhh!! xbitaw aku ponnn!! uhukss!!